DSC 0291Rugsėjo 16 dieną aštuntokams, besimokantiems aukštesniuoju lygiu, vyko matematikos pamoka tema „Simetrija aplink mus" netradicinėje aplinkoje. Mokiniai kartu su mokytoja mokyklos kieme, aikštyne, „Revuonos" parke ieškojo simetriškų objektų gamtoje.
Simetrija (gr. symmetria – atitikimas – darnumas, proporcingumas, panašumas) labai dažna mus supančiame pasaulyje, galbūt todėl ji tokia svarbi žmogaus kūrybinėje veikloje. Simetrija puiki, bet jos vienos grožiui, aišku, nepakanka, o absoliutus taisyklingumas gali net erzinti. Išsiaiškinome, kad asimetrija reiškia simetrijos nebuvimą, o dissimetrija – simetrijos išderinimą ( nedidelis nukrypimas nuo simetrijos).

Išsiaiškinome ir pastebėjome , kad gamta sutvarkyta pagal simetrijos dėsnius. Visi gyvi ir sveiki organizmai taip pat yra simetriški. Beveik visa, kas auga ir vystosi vertikalia kryptimi, turi ašinę simetriją, o kas auga ir juda horizontaliai, – veidrodinę (veidrodinio atspindžio) simetriją. Simetrija taip pat būdinga moksliniams, socialiniams, estetiniams reiškiniams. Todėl ją nagrinėja ne tik matematikai, kristalografai, biologai, chemikai, fizikai, bet ir filosofai, meno teoretikai ir praktikai. Simetrija susidomėta labai seniai. Šį terminą pirmasis pavartojo Pitagoras. Simetrija bene labiausiai sieja mokslą ir architektūrą, dailę, taip pat muziką ir choreografiją.
Mokiniai, minėtoj aplinkoj suradę simetriškus objektus fotografavo, namuose atliko dar po vieną kūrybinę užduotį, paruošė pateiktis ir buvo įvertinti.

007.JPG 008.JPG 010.JPG 011.JPG 012.JPG 014.JPG 015.JPG 023.JPG 026.JPG 1234.JPG 456.JPG 987.JPG DSC_0291.JPG DSC_0304.JPG DSC_0305.JPG DSC_0326.JPG DSC_0327.JPG