Picture1LT Finansuoja Europos Sajunga POS 178x180Mūsų mokyklos psichologė dalyvavo projekte „Erasmus+“. Su dar septyniais kitais rajono mokyklos mokytojais vyko į Suomiją ir ten kvalifikaciją tobulino kursuose „Specialieji ugdymosi poreikiai ir įtraukusis ugdymas“.
Kursuose buvo daug naudingos informacijos apie šalies švietimo sistemą. Buvo kalbama apie mokyklos bendruomenės stiprinimą, vertybes, kuriomis vadovaujasi mokydami mokinius, mokytojų darbą, didelį pasitikėjimą jais bei atsakingumą. Suomijos šalies švietimo įstaigoms yra labai svarbus kiekvienas mokinys ir jie bando atsižvelgti į kiekvieno mokinio poreikius ir jo galimybes. Mokytojai yra gerbiami ir būti mokytoju toje šalyje yra didelė garbė. Jie akcentuoja, jog svarbiausia yra mokinio psichologinė sveikata nei gaunami pažymiai, tad ir pamokų skaičius yra mažas, jie turi daug pertraukų. Mokyklose nėra standartizuotų testų ar vertinimų, patys mokytojai nusprendžia, kaip vertins mokinių žinias ir pažangą. O tam yra pasitelkiami labai kūrybiški būdai: mokiniai turi sukurti plakatą, vaizdo įrašą pasirinkta tema, dalyvauti grupiniuose projektuose. Jie mano, kad pažymių nebuvimas sumažina stresą ir mokiniai gali lengviau išmokti pamokų medžiagą. Didelis dėmesys skiriamas mokinių gerųjų savybių ir sėkmių pastebėjimui. Suomijoje didelė mokymosi atsakomybė yra skiriama mokiniui, jie mokosi, kad išmoktų medžiagą, o ne gautų gerą pažymį, supranta, kad patys yra atsakingi už savo mokymosi rezultatus. Suomijos švietimo įstaigų tikslas užauginti laimingus, sveikus ir atsakingus žmones.

Buvo lankomasi pradinėse ir pagrindinėse mokyklose. Jų metu buvo stebimos pamokos, aprodoma mokykla ir kalbama apie tarpusavio ryšius su mokiniais. Jie daug skiria dėmesio jaukios mokyklos aplinkos kūrimui, turi daug įvairių užsiėmimų pertraukų metu: mokiniai žaidžia biliardą, stalo tenisą, kompiuterinius žaidimus, turi laipiojimo sieną, treniruoklius koridoriuose, gali groti pianinu. Yra skiriamas didelis dėmesys stipriam ir lygiaverčiam ryšiui su mokiniu. Mokytojai ne tik moko mokinius, bet ir žaidžia su jais žaidimus. Daugumoje mokyklų jie turi augintinius: šunis, žirgus ar akvariumą su žuvimis.
Kursuose gauta informacija bus naudinga dirbant mūsų mokykloje, bus kuriami plakatai, šviečiami mokytojai apie psichologinę sveikatą, sėkmių akcentavimo svarbą mokinių gyvenime, pasidalinta žiniomis su mokyklos bendruomene, kad mūsų mokykla galėtų vis labiau tobulėti ir, kad kiekvienas mokinys jaustųsi svarbus, suprastas ir mylimas.