2Siekdama įgyvendinti Erasmus+ kursų „Mokymasis už mokyklos ribų“ išmoktas praktikas Kipre paruošiau pamokas 9b ir 10b klasėms tema „Exploring the Prienai town Centre“ ( „Tyrinėjame Prienų centrą“).
9b klasėje pamoka turėjo didelį pasisekimą. Reikėjo atsakyti į klausimus apie įvairius objektus Prienų Laisvės aikštėje, o taip pat vykdyti kitas veiklas.
Mokiniai buvo aktyvūs; kas nemokėjo į kokią užduotį atsakyti angliškai, tai atsakė į klausimus lietuviškai, kai kurie sumaišė kairę ir dešinę puses ir aprašė ne tuos objektus, bet visi dirbo.

Prienų centre mokiniai tyrinėjo pastatus ir jų paskirtį, paminklus ir fontaną. Nagrinėjo prieigą neįgaliesiems, rūšiavimą ir miesto švarą. Mokiniai naudojo mobilius telefonus įvairioms užduotims atlikti.
anglų kalbos mokytoja Rita Markovskaja, turinti ir gido sertifikatą, trumpai papasakojo apie buvusį kino teatrą, restorano „Beržas“ ir Kultūros centro atsiradimo istorijas. Mokiniams tai buvo nežinoma. Kai kurie mokiniai prieniečiai nepastebėjo iki šiol A. Maceinos paminklo prie kultūros centro (užduotyje reikėjo jį surasti).
Paskutinė veikla – Mato Šalčiaus paveikslo, esančio ant pastato sienos prieš autobusų stotį, piešinys kopija (ypač pavyko 9b klasės mokiniui Andriui Martusevičiui). Džiugu, kad mokiniai nuo šiol žinos žymaus kraštiečio pavardę ir kas jis toks.
Pabaigai noriu pacituoti vieną iš daugelio patirtinio mokymosi naudų. Pasak Jurgitos Meilakienės, Švietimo mainų paramos fondo specialistės „Patirtinis mokymas praplečia pačias mokymosi galimybes, nes tokiu būdu mokomasi ne iš vieno ar dviejų mokymosi šaltinių (pvz. mokytojo ir/ar vadovėlio). Mokymosi šaltiniu tampa kiekvienas besimokantysis, nes kiekvieno jų patirtis yra individuali, o todėl unikali, autentiška. Tokiu būdu konstruojamas visai naujas žinojimas, kuriamos naujos žinios čia ir dabar. Pats mokymo(si) procesas tampa labai dinamišku, ir nedalyvauti jame – reiškia daug ką prarasti.

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg