Lapkričio pabaigoje mokykloje buvo vykdomas tyrimas apie ugdymo karjerai poreikius. Tyrime dalyvavo 155 8 -12 klasių mokiniai. Apklausa buvo vykdoma internetu, pateikus standartinius klausimus visos respublikos mastu.

Į klausimą apie ateities planus tik 13% mokinių atsakė, kad tvirtai žino, kokia veikla užsiims suaugę, 34 % žino daugmaž, o 27%. Kol kas nežino. Likusieji 27 % renkasi iš kelių variantų. Jeigu palyginsime atsakymus kitose vidurinėse mokyklose, paaiškėja, kad pas mus mažiau visiškai nežinančių ką veiks, nes respublikos vidurkis yra beveik 25 proc.

66% mūsų mokinių ketina mokytis toliau, 13%  -  neapsisprendę, o ketina dirbti tik 89%, 6 % nori studijuoti užsienyje, o 4% – dirbti užsienyje. Respublikos mastu šie skaičiai yra labai panašūs, tik daugiau mokinių ruošiasi išvykti studijuoti ir dirbti užsienyje.

Vis dar labai populiarus aukštasis išsilavinimas, nes 63%. nori mokytis aukštojoje mokykloje, o 27% rinktųsi profesines mokyklas ir mokymosi centrus. Respublikoje šis procentas dar didesnis, nes apie aukštąjį mokslą svajoja beveik 84% apklaustųjų.

Kokie dalykai bus reikalingi ateities veiklai pas mus žino 53% mokinių (respublikoje 61%), 35,5% nėra tikri, o beveik 10 procentų dar nežino, bet kadangi apklausoje dalyvavo ir aštuntokai, jie gal dar ir nesusimąstė apie savo ateitį.

Į klausimą, su kokiais sunkumais susiduria planuodami savo veiklą, 21% atsakė, kad turi daug pasirinkimų ir negali pasirinkti geriausio, beveik 21%. tiesiog sunku planuoti ateitį, 18% nežino, kur galėtų save realizuoti. Labai smagu, kad tik apie 6% mokinių turi sunkumų dėl to, kad nesutampa jų ir tėvų požiūris į ateitį.

Apskritai mūsų mokiniai yra gana savarankiški, nes 30proc. atsakė, kad apsisprendžia patys, beveik 25% mokinių sprendimui įtaką turi šeima ir tiek pat svarbūs yra mokymosi rezultatai.

Paklausti apie tai, kas galėtų padėti sėkmingiau plėtoti savo karjerą, 13% mokinių paminėjo aiškesnį žinojimą ko nori, o 11% – savo gabumų bei stipriųjų ir silpnųjų pusių žinojimą. Supratimas, kas gyvenime bus svarbu, kokie darbai bus paklausūs ateityje ir gebėjimas planuoti savo veiklą atsiduria 3-5 vietose.

Svarbu buvo išsiaiškinti, ko gi mokiniai norėtų, kokios veiklos jiems būtų naudingos. Daugiausia mokinių (12.67%) norėtų save išbandyti praktinėje veikloje, po 11% mano, kad jiems padėtų konsultacijos su specialistais ir pasirenkamos karjeros pamokos. Tarp kitų populiarių renginių paminėtos karjeros dienos, ekskursijos į organizacijas, karjeros paskaitos. Daugelis šių renginių mokykloje vyksta ir dabar, bet jų galėtų būti žinoma daugiau.

Mokykloje  dirba specialistai, kurie gali pakonsultuoti mokinius jiems rūpimais karjeros klausimais. Apie tokią galimybę teigiamai atsakė 25.81%.  43,23% nežino, ar tokia galimybė yra, o 30% atsakė, kad tokios galimybės nėra, nors į klausimą, ar yra konsultavęsi karjeros klausimais atsakė teigiamai daugiau kaip pusė apklaustųjų (55% )

44% kartais karjeros klausimais tariasi su mokytojai, 10% tai daro dažnai, 25% retai, o 20% – niekados.

Daugelio atsakymų procentinė išraiška sutampa su bendru šalies mokyklų rezultatu, tad mūsų mokykla nėra išskirtinė, tik reikėtų siekti, kad kuo daugiau baigiamųjų klasių mokinių tvirtai žinotų, kuo jie nori užsiimti, ar ta veikla jiems tinkama, ir ką daryti, kad savo planus galėtų sėkmingai įgyvendinti.