20220310 081730Vienas iš ugdymo programos uždavinių – ugdyti asmeninę kompetenciją. Ugdydami šią kompetenciją, mokiniai mokosi pažinti save, savo silpnąsias ir stipriąsias puses, sudėtingose situacijose remtis stipriosiomis savybėmis; ugdosi pasitikėjimą savimi, rūpinasi savo ir kitų sveikata ir saugumu. Šias savybes ugdyti padeda literatūra. 8 a klasės mokiniai, pasiūlius lietuvių kalbos mokytojai S. Milušauskienei, užklasinio skaitymo pamokai nutarė perskaityti Dainos Opolskaitės knygą „Kur dingo Edvinas Kratas?“ Rašytoja teigė, jog „Literatūra turi parodyti tikrą gyvenimą, o ne perkurti jį“. Knygoje „Kur dingo Edvinas Kratas?“ vaizduojamas mokiniams gerai pažįstamas gyvenimas: Edvinas Kratas, neapsikentęs klasės draugų patyčių, vieną dieną pradingsta. Knygoje į šią situaciją žvelgiama klasės draugų akimis, kiekvienas mokinys šią situaciją vertina iš savo pozicijos. Siužetas, veikėjų mintys ir vertybinės nuostatos atskleidė aktualias šiuolaikinio gyvenimo problemas: patyčias, vertybių neturėjimą, abejingumą kitam. Kad aštuntokai geriau suprastų tekstą ir ugdytųsi vertybines nuostatas, į pamoką pasikvietėme mokyklos psichologę Violetą Bendinskienę. Darydami testą, mokiniai išsiaiškino, kokios vertybės jiems svarbiausios, susidėliojo savo vertybių paveikslą. Paaiškėjo, kad daugeliui iš jų, kaip ir būdinga paauglystės amžiuje, svarbios sociocentriškos vertybės, kurios skatina užimti tam tikrą poziciją sprendžiant įvairius klausimus ar problemas, yra konfliktų sprendimo atskaitos taškas, išryškina idealizuojamo elgesio tipus. Naudodamiesi gauta informacija, aštuntokai galėjo aptarti knygos veikėjus, nustatyti jų vertybių formavimosi kryptį. Pamoka buvo ne tik įdomi, bet ir informatyvi, sužadino mokinių norą geriau pažinti save.

20220310_081730.jpg 20220310_081736.jpg 20220310_081828.jpg 20220310_081853.jpg 20220310_081856.jpg 20220310_083512.jpg 20220310_083538.jpg