SAM 0708Mūsų mokykla dalyvauja projekte „Lyderių laikas 2", todėl mokyklos komanda, kurią sudarė direktorė I. Balčiukynienė, pavaduotoja D. Skučienė ir mokytoja V. Kuzmauskienė dalyvavo stažuotėje Lenkijoje bei Čekijoje ir domėjosi įvairiais mokyklų ir savivaldybių bendradarbiavimo modeliais. Kelionės metu aplankėme daug švietimo įstaigų ir susipažinome su kaimyninių šalių švietimo sistemomis.

Lenkijoje lankėmės Augustavo švietimo centre, Augustavo bendrojo lavinimo licėjuje ir Barglow Koscielny gimnazijos pagrindinėje mokykloje, Varšuvoje taip pat svečiavomės bendrojo lavinimo licėjuje ir Varšuvos švietimo ir socialinių inovacijų centre, susitikome su savivaldybių bei mokyklų atstovais. Minėtų miestų švietimo atstovai labai šiltai mus priėmė ir išsamiai pristatė tiek švietimo sistemą, tiek savivaldybių ir mokyklų bendradarbiavimo modelį. Turėjome pripažinti, kad bent jau Augustavo apskrities savivaldybių atstovai labai daug padeda mokykloms, rengia ir finansuoja įvairias prevencines programas, o mokykloms tereikia pasirinkti, ar tose programose dalyvaus, ar jiems tai reikalinga ir aktualu. Kadangi akcentuojama mokymo kokybė, egzaminų rezultatai, šios apskrities mokyklos gali gauti papildomą finansavimą mokinių rengimui egzaminams, tad nenuostabu, kad apskrities mokinių rezultatai gerokai viršija šalies vidurkį. Nustebino Augustavo švietimo centre esančių mokymo įstaigų puiki techninė bazė, klasių įrengimas ir požiūris į profesinį mokymą. Lenkijoje priėmimas į licėjus (atitinka mūsų vidurinę mokyklą) vyksta elektroniniu būdu pagal gimnazijų (atitinka mūsų pagrindinę mokyklą) baigiamųjų egzaminų rezultatus. Tokiu būdu licėjuose studijuoja tik geriausieji mokiniai, kurie vėliau beveik visi stoja į aukštąsias mokyklas, o kiti gali rinktis technikumus arba profesines mokyklas, ten įgyti profesiją ir įsilieti į darbo rinką.
Čekijoje taip pat lankėmės trijose pagrindinėse mokyklose, organizacijoje „Apla", kuri dirba su neįgaliais vaikais ir Prahos 3 miesto savivaldybėje, kur susitikome su seniūnės pavaduotoja, kultūros skyriaus vedėja ir švietimo skyriaus vedėju. Susitikimai su mokytojais ir švietimo įstaigų atstovais buvo labai nuoširdūs, čekai atsakinėjo į mūsų klausimus labai atvirai, neslėpdami iškylančių problemų ir patys mus klausinėjo, bandydami palyginti švietimo sistemos modelius. Prahoje mus labai nustebino mokyklų erdvės, nes visos mūsų aplankytos mokyklos labai didelės, erdvios, vaikai turi atskiras patalpas pamokoms ir užklasiniams užsiėmimams, be to, gyvena labai šiltai, nes privaloma temperatūra klasėse pagal Čekijos įstatymus – 21 laipsnis. Vaikščiojome po klases, apžiūrėjome stendus bei vaizdines priemones, bendravome su mokytojais ir vaikais, o kai kurie vaikai mums ir padainavo. Nors ir negalime visko, ką gero ir gražaus pamatėme stažuotėje, perkelti į Lietuvą, bet keletą idėjų tikrai galėsime panaudoti ir savo mokykloje.

SAM_0706.JPG SAM_0708.JPG SAM_0709.JPG SAM_0721.JPG SAM_0724.JPG SAM_0745.JPG SAM_0749.JPG SAM_0757.JPG SAM_0758.JPG SAM_0761.JPG SAM_0768.JPG SAM_0770.JPG SAM_0773.JPG SAM_0775.JPG SAM_0782.JPG SAM_0784.JPG SAM_0787.JPG SAM_0788.JPG SAM_0792.JPG