1Prienų “Revuonos” pagrindinės mokyklos strateginis tikslas- efektyvinti ugdymo procesą, plėtojant bendruomenės santykius ir mokymosi aplinkas, padedančias mokiniui įgyti įvairios prasmingos patirties. Paplitus Covid virusui svarbu kuo daugiau pamokų daryti atvirame lauke. Pamokų netradicinėse aplinkose metu formuojasi nuostatos ir ypač vystosi sociokultūrinė kompetencija.
Vasarą perskaičiau kraštiečio Mato Šalčiaus knygą „Svečiuose pas 40 Tautų“. Buvau pakerėta M. Šalčiaus troškimu supažindinti pasaulį su Lietuva. Nusprendžiau būtinai apie tai papasakoti savo mokiniams. Sumaniau vesti dvi pamokas Mato Šalčiaus sodyboje, Čiudiškėse, Prienų rajone. Man svarbi vaiko asmenybės plėtra, noriu išmokyti mokinius domėtis tuo ir tais, kurie yra arti.

Manau, kad pamoka kraštiečio sodyboje, mokėjusio daug kalbų, tarp jų ir anglų, paskatins mokinių motyvaciją.
Ši pamoka buvo vertinga tuo, kad mokiniai sužinojo kelis faktus apie Matą Šalčių. Pažintis su Mato Šalčio sodyba, jo kelionėmis praplėtė jų pasaulio pažinimo ir geografijos ribas. Dar viena nauda: mokiniai klausėsi, lavino atminti, piešė ir komunikavo. Mokiniai refleksuodami pildė klausimyną apie Mato Šalčiaus biografijos faktus (individualus darbas ir darbas poromis). Klausimyno atsakymai bus vertinami Tamo dienyne. Pamokos metu buvo ugdomos šios kompetencijos: mokėjimo mokytis, komunikavimo, pažinimo, socialinė ir asmeninė.
Mokiniai patys kūrė plakatus su M. Šalčiaus aplankytomis šalimis. Jie turėjo pasipuošti kostiumais tos šalies , kurią pristatė arba turėti nors kostiumo detalę Jie piešė tų šalių vėliavas, mokėsi atsakyti į klasiokės Anos Ogrady klausimus apie sostines, vėliavų spalvas, pačias šalis ir žmonių pomėgius. Dviejų pamokų metu mokiniai klausėsi mokytojos pasakojimo angliškai, o po.to pildė klausimyną ir piešė M. Šalčiaus sodybą. Pradiniame užsienio kalbos mokymo etape mokymasis apibūdinti šalis, žmones, jų išvaizdą, paklausti ir atsakyti, ką kas turi –svarbus pamatas tolesniame kalbos ugdymosi fomavime.
Vaikščiojant aplink sodybą mokiniai nagrinėjo žodžius plakatuose, ieškodami pažįstamų frazių. Nepavyko tik vienas dalykas- neišlukšteno trečiokai mėgstamiausios M. Šalčiaus patarlės angliškai: “Genelis margas, pasaulis dar margesnis”. Man, kaip mokytojai -įspėjimas, kad ateityje reikia daugiau kritinio mąstymo užduočių.
Mokinių ir mano nuotaika pamokos metu buvo puiki. Kiekvienam buvo sudarytos sąlygos patirti sėkmę. Džiaugsmas mokytis – tai nuostabu!

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg