2Spalio 30 - lapkričio 1 denomis dalyvavau seminare Serbijos sostinėje Belgrade „Effective practises in STEM education”. Tobulinau savo žinias ir žavėjausi Europos kolegų pasiekimais.
STEM įvedamas į ugdymo planus Serbijoje I rk t. Europos šalyse dėl to, kad keičiantis pasauliui, industrijos poreikiams reikalingas kitoks mokinių mokymas.
STEM ugdymas – integralus, į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymas gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, ir matematikos (STEM, angl. Science, Technology, Engineering, Maths) kontekste. Taip pat jau yra žinomas STEAM ( įtraukiami menai – Art) ir STREAM ( pridedamas Reading – skaitymo įgūdžių lavinimas, o tai buvo Prienų rajono pedagogų viena iš prioritetinių sričių 2017-2018 m.)

Stem skatina analizuoti, ugdo socialiai atsakingus gyventojus ateičiai.
Kertiniai dalykai STEM: bendravimas, bendradarbiavimas, kritinis mąstymas ir kūrybiškumas. Stem edukacinio proceso pagrindas- faktais paremti logiški argumentai.
Pateiksiu kelias mintis, kurios man labai įsiminė:
- STEM skatina ne atskirti mokymosi dalykus nuo jos supančios aplinkos
- leidžiama mokiniams klysti ugdymo proceso metu
- mokiniai įtraukiami į pamokų dizainą
- STEM ugdyme svarbu ne skuba, o mąstymas
- mokinys turi būti fokusuojamas į saves atradimą, į savo potencialą

STEM ugdyme labais svarbu: mokyti spręsti problemas, priimti sprendimus ir atlikti tyrimus.
Pranešėja Tatjana Markovič Topalovič pristatė savo sukurta edukacinį parką mokyklos kieme.Tai trimatėse erdvėse demonstruojamos Pitagoro teoremos, Niutono dėsniai, įvairios formulės, molekulės ir t.t. Skaitykite nuorodą: https://zivojinmisic.rs/en/outdoor-science/. Studentai mokydamiesi integruoja fiziką, biologiją, chemiją, matematiką I rk t. dalykus. Ši medicinos mokykla planuoja ateityje pradėti edukacinį turizmą.
Seminaro dalyviai kūrė STEM pamokas, diskutavo su Italų, švedų, serbų austrų, estų ir kt. šalių kolegomis.1