Spausdinti

20221202 080720Sugrįžę po rudens atostogų specialiojo ugdymo skyriaus 9-10s ir SĮU klasių mokiniai pasinėrė į integruotų projektinių pamokų ciklą „Kas per paukštis ta pelėda?“ Gamtamokslinio ugdymo pamokose mokiniai rinkosi vieną Lietuvos paukštį, apie kurį norėjo sužinoti kuo daugiau. Visi vieningai nutarė, kad tas paukštis bus pelėda. Mokiniai įvardijo tokias savo pasirinkimo priežastis: „gražus paukštis“, „mažai apie jas žinome“, „niekada nemačiau“, „baugu būtų pamatyti“, „kažkodėl kelia siaubą“ ir kt.

Naudodami informacinių technologijų įgūdžius – rasti ir atrinkti tikslingą informaciją - mokiniai pirmąją projekto savaitę dirbo pagal 7K metodą – surask ir atsakyk į 7 klausimus: Kas? Kokia? Kur? Kiek? Kodėl? Kuo? Kaip? Pasidalinę klausimais, ieškojo, analizavo ir kaupė žinias apie šį mįslingą paukštį. Mokiniai sužinojo, kaip atrodo pelėdos, kur jos gyvena, kuo ir kaip minta, kiek metų gyvena ir kiek turi vaikų, kodėl jos laikomos išminties simboliu ir kodėl šių paukščių gyvenimas apipintas paslaptimis... Daug nuostabos ir netikėtų atradimų mokiniai patyrė analizuodami 20 įdomių faktų apie pelėdas: kad jų akys visai nejuda, kad „mato“ ausimis, kad pelėdų nėra tik Antarktidoje, kad pelėdų jaunikliai sulesa savo jaunesnius brolius/seses, kad pelėdos plunksna, ja mojuojant, neskleidžia jokio garso...
Technologijų pamokos specialiojo ugdymo skyriuje neatsiejamos nuo mokinių patyriminės veiklos. Tekstilės pamokos (medžiagos ir jų įvairovė, siuvimas, siuvinėjimas, simegrafija) mokinius, kurių dauguma berniukai, dažnai baugina. Mokinių gebėjimai ir poreikiai skirtingi, todėl kai kam pati paprasčiausia užduotis – įverti siūlą ir užmegzti mazgelį - tampa tikrų tikriausiu iššūkiu. Įvaldę pagrindinius siuvimo dygsnius, išmokę prisiūti sagą ir užsiūti suplyšusį drabužį, mokiniai ėmėsi įgyvendinti projekto idėją – savo rankomis išmoktu dygsniu pasiūti pelėdą. Pasirinkti skirtingi pelėdų trafaretai, labiausiai patikusios medžiagos ir nedrąsių dygsnių žaismas neatsiejamas nuo kruopštaus, kartais monotoniško ir kantrybės reikalaujančio darbo. Rezultatas – visi mokiniai pasiuvo po 1, o kai kurie net 2 ar 3 pelėdas, kurios sutūpė improvizuotame stende specialiojo ugdymo skyriaus foje.
Integruotas informacinių technologijų, gamtamokslinio ir meninio/technologinio ugdymo projektas mokiniams suteikė ne vien žinių, bet ir sužadino emocijas, pažinimo džiaugsmą, paskatino įgyti naujų įgūdžių ir išlaisvino mokinių kūrybiškumą. Patyriminis mokymasis, kai keliaujama nuo pačių išsikeltos idėjos per veiksmą iki įgytų žinių ir patirties, skatina į veiklas įsitraukti kiekvieną mokinį bei stiprina jo savivertę ir ryšį su pasauliu.
Tad jeigu tau trūksta žinių apie pelėdas, užsuk į specialiojo ugdymo skyrių

20221202_080619.jpg 20221202_080628.jpg 20221202_080705.jpg 20221202_080720.jpg 20221202_080758.jpg 20221202_083308.jpg 20221202_083410.jpg 20221205_114817.jpg