Spausdinti

1Autistiško vaiko tėvai gali padaryti labai daug tam, kad padėtų savo vaikui susidoroti su sunkumais. Tačiau reikiamos pagalbos ir palaikymo gavimas šeimai taip pat labai svarbus.
Š.m. lapkričio 22 d. Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos Specialiojo ugdymo skyriuje vyko 1-4lav. klasių mokinių tėvelių susirinkimas, kuriame dalyvavo mokyklos direktorė Ilona Balčiukynienė, pavaduotoja ugdymui Kristina Belenavičienė, psichologė Violeta Bendinskienė, logopedė Laimutė Pabarčienė ir kineziterapeutė Gintarė Andriukevičiūtė.

Mokyklos direktorė Ilona Balčiukynienė pasidžiaugė susirinkusiu gausiu būriu tėvelių ir dar kartą priminė, kokia svarbi visų specialistų, dirbančių mokykloje, pagalba. Kuo anksčiau ASS turintis vaikas ją gauna, tuo didesnė tikimybė jam gyventi visiškai savarankišką, pilnavertį, nuo kitų praktiškai nesiskiriantį gyvenimą.
Klasės mokytoja Nijolė Stankūnienė suteikė daugiau žinių apie ASS, apie priimamus sprendimus, susijusius su autistiško vaiko ugdymu. Pirmas svarbiausias patarimas yra pasirūpinti struktūra ir saugumu. Šie patarimai padeda palengvinti kasdienę buitį, kaip tėvams, taip ir vaikams. Būti nuosekliems, laikytis dienotvarkės, skatinti gerą elgesį ir sukurti saugią namų aplinką. Antras patarimas – sukurti neverbalinį būdą bendrauti, t.y. išsiaiškinti savo vaiko isterijos priežastis, skirti laiko linksmybėms ir atkreipti dėmesį į savo vaiko sensorinius pojūčius. Taip pat labai svarbu prisiminti, kad neverta pykti dėl jo ypatumų, džiaugtis net mažiausiais jo pasiekimais ir baigti lyginti savo vaiką su kitais vaikais. Besąlyginės meilės ir priėmimo pojūtis gali padėti vaikui labiau, nei bet kas kitas.
Psichologė Violeta Bendinskienė patarė tėvams išsiaiškinti, kas sukelia vaiko "probleminį" elgesį ir kas veikia teigiamas jo reakcijas. Kas veikia vaiką kaip dirgiklis ir kelia stresą ar priešingai, ramina, kas kelia diskomfortą, o kas teigiamus pojūčius? Linkėjo suprasti, kas būtent veikia vaiką, tada galima lengviau išvengti problemų ir užkirsti kelią situacijoms, kuriose kyla sunkumų.
Mokyklos logopedė Laimutė Pabarčienė supažindino susirinkusius tėvelius su savo darbo kryptimis, numatytais artimaisiais ir tolimaisiais darbo tikslais. Specialistė išsamiai apibūdino kiekvieno mokinio pasiekimus. Logopedė teigė, jog šiems vaikams labai svarbus tėvų ir kitų artimųjų bendravimas, pagalba siekiant bendrų tikslų.
Visi dalyviai sutiko, kad tokios konsultacijos tėvams labai naudingos ir reikalingos. Klasės mokytoja, pagalbos mokiniui specialistai ir tėvai keičiasi patirtimi, kas leidžia geriau pažinti vaiką, aptarti jo elgesį, savijautą mokykloje, stipriąsias ir silpnąsias jo asmenybės puses, išsiaiškinti tėvų lūkesčius, požiūrį į vaiką.