Spausdinti

20190327 103843Šiais mokslo metais mokyklos logopedo ir specialiojo pedagogo kabinetas buvo papildytas nauja daugiafunkcine metodine priemone – POJŪČIŲ MEDŽIU „MATYK – LIESK – SUVOK – KALBĖK“. Ją savo rankomis sukūrė mokyklos logopedė L. Pabarčienė, specialioji pedagogė I. Kuzminskienė, socialinė pedagogė A. Grižaitė ir mokytojos padėjėja N. Sirusaitė. Daug darbo valandų, vaizduotės, technologinių įgūdžių ir medžiagų įvairovės pareikalavęs darbas - tai 100˟160 cm dydžio stende pavaizduotas stilizuotas medis, padalintas į keturias metų laikų erdves. Kiekvienoje iš jų konkrečiam metų laikui būdingi gyvosios ir negyvosios gamtos reiškiniai, požymiai.
Visas detales vaikai gali ne tik matyti, bet ir liesti, mokytis formų, dydžių, spalvų ir paviršiaus struktūrų sąvokų. Visi pojūčių medžio elementai pagaminti iš skirtingų tekstūrų medžiagų: minkštos/kietos, švelnios/šiurkščios, smulkios/stambios, natūralios/sintetinės, kiliminė danga, polietilenas/sinteponas ir kt. Tokia medžiagų įvairovė stimuliuoja vaiko pojūčius, vaizduotę, lavina vizualinį ir taktilinį suvokimą.

Daugiafunkcinės priemonės pagalba logopedinių ir specialiojo pedagogo pratybų metu ugdoma mokinio šnekamoji kalba, turtinamas žodynas, mokoma apibūdinti daiktus, kurti dialogus, formuojamos vertybinės nuostatos, ugdomas gebėjimas nusakyti priežasties-pasekmės ryšius. Kiekviena pojūčių medžio detalė skatina vaiko vaizduotę, pastabumą ir poreikį kalbėti, pasakoti ir kurti. Specialiųjų poreikių mokiniams tai puiki pagalba plėsti gamtamokslines žinias apie metų laikų kaitą, sezoniškumą, oro sąlygas, augalų vegetacijos etapus, gyvūnų prisitaikymą prie gamtos sąlygų ir kt.
Stebėdamos savo mokinius ir matydamos, kaip rega, lytėjimas ir vaizduotė atveria kelią vaikų kalbai, džiaugiamės Pojūčių medžiu ir toliau planuojame turtinti logopedo ir specialiojo pedagogo kabineto erdvę pačių sukurtomis netradicinėmis ugdymo priemonėmis.

20190327_103843.jpg 20191119_090139.jpg 20191119_090509.jpg 20191119_125118.jpg received_2577124262380565.jpg