Spausdinti

IMG 20211217 0825147a ir 8a klasės mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje iš Kultūros paso ,,Nuo plokštumos iki erdvinės formos”.
Pradėkime nuo popieriaus. Popierius buvo išrastas Kinijoje, maždaug 105 metais, o popieriaus lankstymo menas greičiausiai atsirado netrukus po to. Ir popierius, ir popieriaus lankstymas netruko paplisti visame pasaulyje skirtingomis formomis ir skirtingais pavadinimais: papier - mache, korėjiečių - hanji, kinų - zhezhi arba mums geriausiai žinomu japonų - origami. Ši edukacinė programa parengta, naudojant origami lankstymo techniką. Jos tikslas – supažindinti mokinius su popieriaus lankstymo ir formavimo metodika bei jos panaudojimu skirtingose gyvenimo srityse. Visai nesvarbu, kokią figūrą gausime, svarbu, kad mokiniai suprastų erdvinių figūrų iš popieriaus lapo kūrimo metodiką.

Edukacinės programos metu mokiniai susipažino su popieriaus lankstymo pirminėmis schemomis ir išmoko jas skaityti. Tada iš vieno popieriaus lapo išlankstė erdvinį daiktą, formą ar dėžutę. Lankstymas padeda suvaldyti popierių ir tai kelia atradimo džiaugsmą. Užsiėmimo metu darbas vyko grupėse. Kiekviena grupė atliko skirtingą užduotį. Užsiėmimo pabaigoje diskutavome apie popieriaus lankstymo meno panaudojimą ir pritaikymą. Mokiniai sužinojo, kad lankstymo įgūdžiai gali būti pritaikyti grafiniame ir industriniame dizaine, rūbų ir pakuočių dizaine, tekstilėje ir keramikoje, architektūroje ir teatre. Šio edukacinio užsiėmimo nauda yra visapusiška, jo veiklos lavina akių ir rankų koordinavimą, eiliškumo įgūdžius, matematikos pagrindimą, erdvinius įgūdžius, atmintį, kantrybę, susikaupimą ir dėmesį. Lankstydami mokiniai pritaikė matematines žinias: simetriją, atstumus, proporcijas, geometrines formas, erdvės supratimą, sekas ir kt. Šios edukacinės programos procesas ir rezultatas suteikė mokiniams naujų patirčių ir džiaugsmo.

IMG_20211217_082514.jpg IMG_20211217_084227.jpg IMG_20211217_090121.jpg IMG_20211217_090750.jpg IMG_20211217_092442.jpg