Sudokusaulėsp1Matematikos netradicinės dienos metu su šeštokais loginį mąstymą, geometrinę intuiciją ir vizualinius įgūdžius ugdėme žaisdami. Pasirinkome 3 rūšių žaidimus: sudoku, „Hanojaus bokštus“ ir tangramas. Pirmiausia susipažinome su šių žaidimų istorijomis, jų įvairove ir išplitimu pasaulyje. Sudoku žinojo visi mokiniai, tačiau ne visi jį buvo mėginę spręsti, ne visiems buvo pavykę išspręsti. Išsiaiškinę, o kai kurie pasikartoję pagrindinius sprendimo principus, mokiniai rinkosi ir sprendė sau tinkamo lygio galvosūkius. Įvairaus sudėtingumo sudoku vaikams buvo geri loginio mąstymo pratimai. Šeštokams patiko atlikti dėliones – tangramas. Jas žaidžiant, reikėjo vadovautis geometrine intuicija, kad figūrą sudėtų per kuo trumpiausią laiką.

Tačiau netikėčiausias, nežinomiausias ir sudėtingiausias žaidimas buvo „Hanojaus bokštai‘, kai reikia diskus, sumautus ant vieno stiebo mažėjančia tvarka, perkelti ta pačia tvarka ant kito stiebo pagal nustatytas taisykles: vienu ėjimu galima kelti tik vieną diską, diską galimą užmauti tik ant tuščio stiebo, arba uždėti ant didesnio už jį disko. Žaidžiant, kai ant stiebo yra 3 diskai, reikia atlikti mažiausiai 7 „ėjimus“, kai 5 diskai – 31, o 8 – net 225 „ėjimus“. Tačiau vienas mokinys tai įveikė. Refleksijos metu mokiniai buvo aktyvūs, reiškė savo mintis apie įgytas patirtis, emocijas, patirtas siekiant tikslo, pripažino, kad žaidimas – ne tik smegenų mankšta, bet ir geras būdas leisti laisvalaikį. Kad vaikai, atliekant užduotis, geba greitai orientuotis, parodė jų fotografuojami ir siunčiami darbai. Aš, savo ruožtu, pažadėjau, kad kitais mokslo metais kartais sužaisime ir pamokų metu.

Bokštai4p.JPG Bokštai4t.JPG BokštaiAugusto8p.jpg BokštaiAugusto8t.jpg Sudokusaulėsp1.jpg TangramaAugusto.jpg bokštaimato6t.jpg sudokuIevap.jpg sudokumatop.jpg sudokumatot.jpg tangrama Augusto p.jpg tangrama3.JPG tangramaSaulėsp.jpg