Spausdinti

IMG 06832018 m. balandžio 20d. vyko Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos specialiojo ugdymo skyriuje vyko multisensorinio kambario atidarymo ceremonija. Direktorės pavaduotoja ugdymui Kristina Belenavičienė ir gydomosios kūno kultūros mokytoja Gintarė Andriukevičiūtė su svečiais kalbėjo apie pojūčius, jų apdorojimo sunkumus, įveikimo būdus, pristatė svečiams kambario priemones, pademonstravo, kokias funkcijas jos atlieka.

Snoezelen yra multisensorinė aplinka, skirta skatinti pirminius lytėjimo, skonio, regos, garso, kvapo ir judėjimo pojūčius be intelektinės veiklos poreikio. Žodis "Snoezelen" nėra mokslinis pavadinimas. Jis kilęs iš dviejų olandų žodžių “snuffeln”- (apuostyti, ieškoti) ir „doezelen ‘-(snausti, atsipalaiduoti). „Snoezelen“ - tai jutimo erdvė ar kambarys, užpildytas minkštaisiais baldais, specialiais projektoriais, sukuriančiais specialiuosius apšvietimo efektus ir spalvas, garso aparatūros su atpalaiduojančia muzika, ir aromaterapijos įrangos su įvairiais kvapais. Iš pradžių Snoezelen multisensoriniai kambariai ir produktai neturėjo kito tikslo, išskyrus suteikti malonumą, tačiau per pastaruosius 30 metų jų naudojimas buvo išplėstas ir šiuo metu jie skirti visų amžiaus grupių ir gebėjimų asmenims.
Žodis "Snoezelen" naudojamas apibūdinti multisensorinių priemonių rinkinį, iš kurių gali būti kuriamos įvairios sensorinės aplinkos. Snoezelen tikslas - įvairių pojūčių stimuliacija, siekiant atsipalaiduoti ir nuraminti, ir tuo pačiu skatinti pacientus atkreipti dėmesį į jų aplinką, siekti padidinti susijaudinimą, motyvuoti ir skatinti tyrinėjimą.
Tyrimai parodė, kad Snoezelen:
o Stimuliuoja pojūčius;
o Yra alternatyva vaistams ir izoliacijai;
o Padidina funkcionalumą, sąmoningumą ir dėmesį;
o Pagerina apetitą, atmintį, pažinimą ir kalbą;
o Sustiprina laimės jausmą;
o Ragina judėjimą, laikysenos pokyčius;
o Pagerina santykius;
o Mažina agresiją, prievartą, nerimą ir blaškymąsi;

Dėkojame Prienų rajono savivaldybės mero patarėjai Jūratei Zailskienei ir UAB “Ekofrisa” vadovei Linai Dužinskienei, padėjusioms surasti rėmėjų priemonių, kambario įrangai įsigyti. Priemonių pagalba mokinių pojūčių moduliavimas leis jiems sėkmingiau sąveikauti su aplinka padės lengviau įsitrauktį į ugdymo procesą.

IMG_0683.JPG IMG_0693.JPG IMG_0701.JPG IMG_0724.JPG