Spausdinti

118711724 10158380459969277 3314754744707606822 oSu daugybe iššūkių susiduria mokytojai. Vienas iš jų – skirtingų poreikių mokiniai pamokoje. Labai dažnai kyla klausimų, kaip motyvuoti ypatingų poreikių mokinius, kaip įtraukti juos į bendrojo lavinimo mokyklas, kaip jiems padėti integruotis visuomenėje. Įveikti šiuos iššūkius, atsakyti į daugelį klausimų, nuolat tobulėti padeda įvairūs mokymai. Ypač naudinga sužinoti, kokia yra užsienio šalių patirtis.
Prienų „Revuonos" pagrindinės mokyklos mokytojos Auksė Grižaitė, Vytautė Kurtovienė, Nijolė Stankūnienė ir Daiva Žuvaitienė kartu su kolegėmis iš Rumunijos dalyvavo į Erasmus+ programos 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo projekto mokymuose „Integracinis švietimas: kaip įveikti skirtumus klasėje ir sumažinti ankstyvą mokinių pasitraukimą iš mokyklos“, kurie vyko Graikijoje, Pireus mieste. Mokymus organizavo IDEC mokymų konsultavimo organizacija Graikijoje.

Kursus vedė kompetentinga lektorė, psichologė, specialiojo ugdymo specialistė Betty Aggeletaki. Kursai vyko anglų kalba, todėl buvo puiki galimybė pagerinti anglų kalbos įgūdžius. Išklausėme teorijos, atlikome praktines užduotis, diskutavome. Mes aptarėme pagrindines sąvokas. Aiškinomės, kas yra įtraukusis ugdymas, koks jis yra svarbus, nes padeda suteikti lygias ugdymosi galimybes visiems vaikams. Lektorė pateikė detalią informaciją apie mokymosi sunkumus, jų rūšis, būdus, kaip juos atpažinti. Mokėmės kurti individualias programas, kaip pritaikyti mokymosi programą kiekvienam vaikui, turinčiam specialiųjų poreikių. Lektorė parodė įvairių mokymosi metodų, sėkmingos pamokos strategijų pavyzdžių. Per užsiėmimus buvo akcentuojama, kaip svarbu skirti dėmesį kiekvienam vaikui. Visų pirma reikia gerai pažinti mokinį. Kad gerai žinotum vaiko ypatingumą, išskirtinumą, būtina bendradarbiauti su jo tėvais, specialistais. Visi vaikai yra skirtingos prigimties, skirtingų poreikių ir gebėjimų, auga skirtingose šeimose – šie veiksniai lemai jų skirtingus gebėjimus, todėl mokytojams reikalinga pagalba. Lektorė parodė pamokų, kurias veda du mokytojai, pavyzdžių. Buvo akcentuojama, kad dirbant su skirtingų poreikių vaikais, būtinas mokytojo padėjėjas. Kadangi vaikai skirtingi, iš jų reikalauti vienodų rezultatų tiesiog neetiška, todėl būtina individualizuoti programas, diferencijuoti užduotis.
Nors, dirbant su skirtingų poreikių vaikais, reikalinga pagalba, mokytojas, anot lektorės, turi būti sektinas pavyzdys. Mokytojo teigiamas požiūris į mokinį, gebėjimas sukurti saugią aplinką ir paruošti įdomias užduotis – vieni iš svarbiausių veiksnių, lemiančių mokinio sėkmę. Mokymosi motyvaciją lemia sėkmė, susidomėjimas, susirūpinimas, prasmė, rezultatų aptarimas ir teigiamos emocijos.
Mokymuose buvo gvildenama ir mokinių, nelankančių mokyklą, problema, kuri aktuali daugumoje Europos šalių. Kad mokiniai per anksti baigia mokyklą, lemia įvairios priežastys: socialinės, ekonominės, rasinės, politinės ir kt. Buvo diskutuojama, kaip mokykla galėtų spręsti tokią problemą. Dar vienas metodas, kurį išbandėme mokymų metu, įvairių situacijų inscenizavimas, nes, pasak lektorės, dirbtinių situacijų sukūrimas padeda įgyti ir suvokti naują patyrimą. Lektorė teigė, kad ugdymo procesas grindžiamas patyrimu, kuris įgauna prasmę tik tada, kai yra suvoktas, įsisąmonintas ir padaromos išvados.
Mokymai buvo labai intensyvūs, įdomūs ir reikalingi. Mes įgijome daug teorinių žinių, atlikome praktines užduotis, suvaidinome keletą situacijų, diskutavome. Sužinojome įvairių mokymosi metodų, būdų, kaip dirbti su įvairių poreikių vaikais, kad jie tobulėtų.
Turėjome puikią galimybę pabendrauti su mokytojomis iš Rumunijos, pasidomėti šios šalies švietimo sistema, mokymo būdais, pasidalinti džiaugsmais ir aptarti iškylančias problemas bei jų sprendimo būdus. Susipažinome su Graikijos kultūra, architektūra. Labai dėkojame Prienų "Revuonos“ pagrindinės mokyklos komandai, parašiusiai projektą, už galimybę dalyvauti tokiuose mokymuose.

118653976_10158380459814277_7702451574770707028_o.jpg 118679887_10158380460414277_7120103286783698021_o.jpg 118711724_10158380459969277_3314754744707606822_o.jpg IMG-1149.jpg IMG-1322.jpg