Psichologinės pagalbos tikslas: Prevencinėmis priemonėmis stiprinti mokinių (vaikų) psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, skatinti saugios ir palankios ugdymosi aplinkos Mokykloje kūrimą, padėti mokiniams (vaikams), mokytojams, kiteims švietimo įstaigos darbuotojams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, aktyviai bendradarbiaujant su jų tėvais (globėjais, rūpintojais).
Psichologinės pagalbos uždaviniai:
1. Nustatyti mokinio (vaiko) psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas ir padėti jas spręsti;
2. Stiprinti mokytojų, kitų švietimo įstaigos darbuotojų, tėvų, (globėjų, rūpintojų) gebėjimą bendrauti su mokiniais (vaikais), turinčiais psichologinių problemų;
3. Padėti laiduoti palankias psichologines sąlygas mokinio (vaiko) ugdymo (si) procese.
Psichologinis konsultavimas
Tai pagrindinė mokyklos psichologo veiklos kryptis. Konsultuojama siekiant aptarti ir nustatyti vaiko, tėvų (ar teisėtų vaiko atstovų), pedagogų problemas, planuoti veiklą joms spręsti ir numatyti tiesioginio poveikio būdus. Mokyklos psichologas dažniausiai pateikia rekomendacijas ir moko ugdymo proceso dalyvius tiesioginio poveikio būdų, bendradarbiauja su tėvais (ar teisėtais vaiko atstovais), pedagogais, švietimo, vaikų globos įstaigų vadovais ir kitais su vaiko ugdymu susijusiais asmenimis.
Psichologinis įvertinimas Konsultavimo tikslais reikalingų duomenų apie vaiko psichologinės problemos būklę gavimas, remiantis psichologiniais metodais.
Švietėjiška veikla Tėvų, pedagogų ir kitų su vaiko ugdymu susijusių asmenų švietimas aktualiais vaiko psichologijos, amžiaus tarpsnių, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais. Straipsniai spaudoje.
Tiriamasis darbas Tai sistemingas psichologinių faktų kaupimas, jų atskleidimas ir analizė; rekomendacijų rengimas, remiantis tyrimo medžiaga, jų teikimas ir diegimas praktinėje veikloje.
Psichologinių problemų prevencija Psichologinių problemų prevencijos poreikio įvertinimas (mokyklos bendruomenės grupių tyrimas), prevencinių priemonių bei programų rengimas, organizavimas ir įgyvendinimas, psichologinių krizių mokykloje intervencija ir postvencija (įvykus savižudybei, smurto atvejui ar kt.).
Individualios
konsultacijos |
|
Psichologinis įvertinimas ir tiriamasis Darbas. |
|
Švietėjiška
veikla |
|
Psichologinių problemų prevencija |
|
||||
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tėvams, Mokiniams, Mokytojams. |
|
Psichologinės pagalbos poreikio nustatymas, mokinio psichologinių problemų įvertinimas. |
|
Informacijos apie psichologinę pagalbą ir psichologinių problemų įveikimo galimybes sklaida. |
|
Prevencinių priemonių numatymas, parengimas, organizavimas bei įgyvendinimas.
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adaptacijos, amžiaus tarpsnių, raidos problemos. Tėvų - vaikų tarpusavio santykių, mokytojų -mokinių bendravimo psichologiniai sunkumai. |
|
Individualūs mokinių psichologiniai įvertinimai, nustatant jų asmenybės bei ugdymosi problemas. Mokyklos bendruomenės grupių tyrimai pagal poreikį. |
|
Paskaitos mokinių tėvams, mokinių grupėms bei pedagogams pagal poreikį. |
|
Darbas specialiojo ugdymo komisijoje ir prevencijos darbo grupėje, dalyvavimas mokyklos veiklos įsivertinimo ir profesinio informavimo grupių veikloje pagal suderintą grafiką. |
|
||||
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mokymosi motyvacijos, asmenybės, bendravimo, emocinės, elgesio bei kitos ugdymosi problemos. |
|
Mokyklos, klasės mikroklimato, socialinės aplinkos, mokinių savijautos bei kiti tyrimai pagal poreikį. Mokinio (vaiko) gebėjimų, polinkių, interesų, asmenybės ypatumų, galių ir sunkumų įvertinimas. |
|
Psichologinis švietimas aktualiomis temomis: pedagoginės, socialinės, raidos, vystymosi psichologijos ir kitais klausimais pagal poreikį. |
|
Psichologinių problemų prevencija, dalyvavimas disputuose, pasitarimuose. Pranešimų psichologinėmis temomis rengimas ir pristatymas mokyklos bendruomenei. |
|
||||
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|