Psichologinės pagalbos tikslas: Prevencinėmis priemonėmis stiprinti mokinių (vaikų) psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, skatinti saugios ir palankios ugdymosi aplinkos Mokykloje kūrimą, padėti mokiniams (vaikams), mokytojams, kiteims švietimo įstaigos darbuotojams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, aktyviai bendradarbiaujant su jų tėvais (globėjais, rūpintojais).
Psichologinės pagalbos uždaviniai:
1. Nustatyti mokinio (vaiko) psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas ir padėti jas spręsti;
2. Stiprinti mokytojų, kitų švietimo įstaigos darbuotojų, tėvų, (globėjų, rūpintojų) gebėjimą bendrauti su mokiniais (vaikais), turinčiais psichologinių problemų;
3. Padėti laiduoti palankias psichologines sąlygas mokinio (vaiko) ugdymo (si) procese.
Psichologinis konsultavimas
Tai pagrindinė mokyklos psichologo veiklos kryptis. Konsultuojama siekiant aptarti ir nustatyti vaiko, tėvų (ar teisėtų vaiko atstovų), pedagogų problemas, planuoti veiklą joms spręsti ir numatyti tiesioginio poveikio būdus. Mokyklos psichologas dažniausiai pateikia rekomendacijas ir moko ugdymo proceso dalyvius tiesioginio poveikio būdų, bendradarbiauja su tėvais (ar teisėtais vaiko atstovais), pedagogais, švietimo, vaikų globos įstaigų vadovais ir kitais su vaiko ugdymu susijusiais asmenimis.
Psichologinis įvertinimas Konsultavimo tikslais reikalingų duomenų apie vaiko psichologinės problemos būklę gavimas, remiantis psichologiniais metodais.
Švietėjiška veikla Tėvų, pedagogų ir kitų su vaiko ugdymu susijusių asmenų švietimas aktualiais vaiko psichologijos, amžiaus tarpsnių, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais. Straipsniai spaudoje.
Tiriamasis darbas Tai sistemingas psichologinių faktų kaupimas, jų atskleidimas ir analizė; rekomendacijų rengimas, remiantis tyrimo medžiaga, jų teikimas ir diegimas praktinėje veikloje.
Psichologinių problemų prevencija Psichologinių problemų prevencijos poreikio įvertinimas (mokyklos bendruomenės grupių tyrimas), prevencinių priemonių bei programų rengimas, organizavimas ir įgyvendinimas, psichologinių krizių mokykloje intervencija ir postvencija (įvykus savižudybei, smurto atvejui ar kt.).

Individualios

konsultacijos

Psichologinis įvertinimas ir tiriamasis

Darbas.

Švietėjiška

veikla

Psichologinių

problemų

prevencija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tėvams,

Mokiniams,

Mokytojams.

 

Psichologinės

pagalbos poreikio nustatymas,

mokinio

psichologinių problemų

įvertinimas.

 

Informacijos

apie psichologinę

pagalbą ir psichologinių problemų įveikimo

galimybes

sklaida.

 

Prevencinių priemonių numatymas, parengimas, organizavimas

bei įgyvendinimas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adaptacijos,

amžiaus

tarpsnių,

raidos

problemos.

Tėvų - vaikų tarpusavio santykių,

mokytojų -mokinių

bendravimo psichologiniai

sunkumai.

 

Individualūs

mokinių

psichologiniai įvertinimai,

nustatant  jų asmenybės bei

ugdymosi

problemas.

Mokyklos bendruomenės

grupių tyrimai

pagal poreikį.

 

Paskaitos

mokinių tėvams,

mokinių grupėms

bei pedagogams

pagal poreikį.

 

Darbas specialiojo ugdymo komisijoje ir prevencijos

darbo grupėje,

dalyvavimas mokyklos veiklos įsivertinimo ir profesinio informavimo

grupių veikloje pagal suderintą grafiką.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mokymosi motyvacijos, asmenybės,

bendravimo, emocinės,

elgesio bei

kitos

ugdymosi

problemos.

 

Mokyklos,

klasės mikroklimato, socialinės aplinkos, mokinių savijautos

bei kiti tyrimai

pagal poreikį.

Mokinio (vaiko) gebėjimų, polinkių, interesų,

asmenybės

ypatumų,

galių ir sunkumų įvertinimas.

 

Psichologinis

švietimas aktualiomis temomis:

pedagoginės,

socialinės,

raidos, vystymosi psichologijos ir kitais

klausimais

pagal poreikį.

 

Psichologinių problemų prevencija, dalyvavimas

disputuose,

pasitarimuose. Pranešimų

psichologinėmis temomis rengimas

ir pristatymas mokyklos bendruomenei.