P3060060erasmus logotipas2017 m. kovo mėnesį trys mūsų mokyklos pedagogai: direktorės pavaduotoja ugdymui Rasa Alaburdienė, anglų kalbos mokytoja Loreta Vainalavičiūtė ir specialioji pedagogė Inga Kuzminskienė lankėmės Barselonoje, „Barcino School“ neformaliojo ugdymo centre, kur visą savaitę dalyvavome ERASMUS+ projekto „Mokomės mokyti kitaip“ kursuose "Art as therapy: self-expression and special needs in art education"(Meno terapija: specialiųjų poreikių mokinių saviraiška ir ugdymas menu).
Mokymus rengė EUROPASS‘o Mokytojų akademijos lektorė Marta Mandolini iš Italijos. Kursų dalyvių grupę sudarė pedagogai, dirbantys su specialiųjų poreikių mokiniais iš Kroatijos, Kipro ir Lietuvos.

Savaitės mokymuose vyko teoriniai meno terapijos ir kūrybiniai-praktiniai užsiėmimai. Menas – tai vienintelė universali kalba, kurią sukūrė žmonija. Ji tokia pati visose kultūrose ir religijose. Tuo tarpu kiekvienas žmogus, kiekvienas vaikas yra menininkas, o tapyba, piešimas, lipdymas, taip pat šokis, muzika ir kitos meninės išraiškos formos – labai efektyvūs komunikacijos būdai. Lektorė, remdamasi pavyzdžiais, atskleidė, kad kūryba ne tik pagerina komunikaciją ir ekspresiją, bet ir sustiprina žmogaus pasitikėjimą savimi, suteikia pilnatvės jausmą. Stebėdami ir analizuodami įvairių epochų menininkų kūrybą pamatėme, kad kiekvienas meno kūrinys yra ir istorija, ir asmenybė, ir laikmetis, ir patirtis. Meno kūrinys yra atviras interpretacijai, todėl turėjome nuostabią galimybę pasimokyti „žiūrėti ir pamatyti“ meno kūrinius, ieškojome būdų, kaip vienokiu ar kitokiu meno kūriniu galima prašnekinti vaiką, ugdyti jo gebėjimus, pamatyti jo vidinį pasaulį, lavinti saviraišką ir stimuliuoti kūrybines galias. Daug dėmesio lektorė skyrė portreto žanro analizei, mokymui ugdyti mokinių emocijas ir suvokti jausmus, naudojant portretą. Išbandėme ne tik dailės kūrinių, bet ir fotografijos žanro galimybes, ugdant specialiųjų poreikių turinčius mokinius. Net ir labai didelių specialiųjų poreikių turinčiam vaikui, nesugebančiam net laikyti rankose pieštuko, labai svarbu matyti, „būti arti“ meno kūrinių, juos girdėti ar jausti, nes tuomet kūnas tarsi dalyvauja kūrybiniame procese: piešia, groja, šoka.
Praktiniai meno terapijos užsiėmimai mokymų dalyviams visada sukeldavo daug emocijų, pateikdavo netikėtų sprendimų, kūrybinių patirčių ir unikalių rezultatų. Turėjome puikią progą pasimokyti iš skirtingų šalių mokytojų ir mokyklų, pasidalinome mūsų mokyklos patirtimi, ugdant mokinių menines-kūrybines galias, ir pristatėme mūsų mokytojų naudojamus kūrybinio ugdymo metodus.
Po meno terapijos mokymų kasdien skubėjome susipažinti su charizmatiškąja Katalonijos sostine Barselona, garsėjančia savo architektūros paminklais, nuostabaus grožio parkais ir vienais iš įdomiausių kultūrinių objektų Europoje. Mozaikų miestas Barselona mums dėliojosi kaip didelė spalvota mozaika – dalelė prie dalelės į vieną visumą, atskleisdama vis kitokią savo pusę ir vis kuo nors nustebindama. Kad ir kiek Barselonos pamatytum, į ją turbūt visada norėsis sugrįžti...

IMG_20170307_171820.jpg IMG_20170308_131414.jpg IMG_20170308_185545.jpg IMG_20170310_133717.jpg IMG_20170310_193733.jpg IMG_20170311_111224.jpg IMG_20170311_113213.jpg P3050004.JPG P3060050.JPG P3060060.JPG P3070103.JPG P3070106.JPG P3070117.JPG P3080175.JPG P3090289.JPG