Spausdinti

2020 metų sausio 15 diena mokyklos direktorė Ilona Balčiukynienė ir direktorės pavaduotoja Kristina Belenavičienė dalyvavo kasmetinėje švietimo atstovų konferencijoje, kurios pagrindinis tikslas suteikti konkrečius įrankius ir strategijas, kaip tvarkytis su vis didėjančiais iššūkiais ir reikalavimais pedagogo darbe.

Konferenciją pradėjo vaikų psichiatras Linas Slušnys, kuris įtaigiai kalbėjo apie mokytojo ribų „braižymą“, visų vaikų įtraukimą į darbą, mokytojo kaip lyderio svarbą klasėje, pagarbą jam ir kantrybę vaikams, bei tėvų atsakomybės ugdymą. Pranešėjas apgailestavo, kad nėra lietuvių kalba parengtų metodikų kaip dirbti su įvairių sutrikimų turinčiais mokiniais ir kad neveikia sistema „įgalinanti“ tėvus tapti atsakingais už vaikų pamokų nelankymą. Linas Slušnys tikino, kad reikalinga vieninga daugelį institucijų telkianti sistema, kuri galėtų padėti pagerinti pamokų lankymo rodiklius. Taip pat psichiatras pažadėjo su kolegomis parengti reikalingas rekomendacijas darbui su SUP turinčiais mokiniais.

Klinikinis psichologas Dr. Said Dadašev kalbėjo apie krizės valdymą mokykloje po įvykusios savižudybės. Pranešėjas įtikinamai aiškino, kokio veiksmų plano reiktų imtis nelaimės atveju, kaip suvaldyti emocinę įtampą, kaip organizuoti išėjusio pagerbimą.

Konferencijoje buvo daug dėmesio skirta emocinių kompetencijų ugdymui, kaip jas integruoti į ugdymo turinį, kokius naudoti metodus ir metodinius leidinius kalbėjo Socialinio Emocinio Ugdymo Instituto tyrimų vadovė Joviltė Beržanskytė, vaikų psichologė Milda Karklytė-Palevičienė, vaikų ir paauglių psichologė Inga Budraitienė, patirtimi dalijosi ir savo metodinį ledinį „2 kilogramai patirties“ pristatė Ukmergės Jono Basanavičiaus gimnazijos psichologė, psichologijos mokytoja metodininkė Edita Usonienė ir etikos mokytoja metodininkė Justina Darulienė.

Apie iššūkius, su kuriais susiduria mokytojai kasdien ir jų įveikimo būdus kalbėjo individualiosios psichologijos konsultantė Gabija Jurgelytė ir psichoterapeutė Dalia Elena Mickevičiūtė.

Konferenciją vainikavo Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto profesorės Vilijos Targamadzės pranešimas apie Z kartos ypatumus ir darbą su šios kartos atstovais. Anot pranešėjos jaunimui vis didesnę įtaką turi virtuali karta, kinta naujosios kartos gyvenimo būdas, todėl dera mokytojams atkreipti dėmesį į naujosios kartos bruožų tendencijas, jų modus vivendi (gyvenimo būdą) ir projektuoti pedagoginę sistemą, remiantis jiems tinkamais didaktiniais principais.

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) inicijavo, kad 2020 metai būtų paskelbti Vaikų emocinės gerovės metais ir tuo tikslu Vyriausybė turi parengti vaikų emocinės gerovės stiprinimo veiksmų planą. Mūsų mokykla prisideda prie šios iniciatyvos, todėl artimiausiame Mokytojų tarybos posėdyje pristatysime konferencijoje gautą informaciją, pasidalinsime nuorodomis į metodinius leidinius, bei aptarsime konkrečias priemones užtikrinant vaikų emocinę gerovę.