Spausdinti

PB1505022013 m. lapkričio 15 d., 10 val. Seimo III rūmų parodų galerijoje dalyvavome R. Danisevičaus fotoparodos „Mokykla su Meile" pristatyme, skirtos Meilės Lukšienės 100-osioms gimimo metinėms. Parodą atidarė Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkė Audronė Pitrėnienė.
Parodoje eksponuojama Lietuvos mokslų akademijos Vrublevskių bibliotekos Rankraščių skyriuje parengta ekspozicija ir Lietuvos nacionalinės UNESCO komisijos parengta fotografijų paroda „Mokykla su Meile", kurioje pristatomas fotomenininko Ramūno Danisevičiaus darbų ciklas apie lietuviškos mokyklos nūdienos gyvenimą, vaikų laiko atspindžius mokykloje ir šalia jos. Meniška Vilniaus „Vyturio" pradinės mokyklos – pirmosios savarankiškos nepriklausomos Lietuvos ugdymo įstaigos – gyvenimo akimirkų retrospektyva puikiai dera su ir šiandien aktualiomis habil. dr. Meilės Lukšienės įžvalgomis apie ugdymo prasmes, kūrybiškumo paieškas, kultūros ir švietimo sąsajas, humanistinės visuomenės vertybes, ateities mokyklos viziją, būtinybę išlaikyti kultūros savitumą ir tuo pat metu toleranciją kitoniškumui bei ugdyti pilietišką, išsilavinusią ir demokratišką visuomenę.

10.30 val. Seimo III rūmų Konferencijų salėje vyko konferencija „Dr. Meilės Lukšienės idėjos ir mokinių įtraukties didinimas", skirta dr. Meilės Lukšienės 100-osioms gimimo metinėms ir jaunimo mokyklų 20-osioms metinėms paminėti.Konferenciją pradėjusi Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto pirmininkė Audronė Pitrėnienė pabrėžė, kad Meilės Lukšienės idėjos įkvėpė Lietuvos švietimą į mokinius žiūrėti kitaip, tausoti ir ugdyti kiekvieną vaiką, ieškoti kitokių ugdymo būdų, ypač grįstų bendradarbiavimu, abipusiu mokytojų ir mokinių pasitikėjimu. Būtent dr. M. Lukšienė ir jos sekėjai sukūrė pagrindus alternatyvaus ugdymo formoms rastis Lietuvoje. Taip gimė jaunimo mokyklos koncepcija, pagrindusi kitokio ugdymo galimybes. Pirmoji jaunimo mokykla įkurta 1992 m. Dabar šalyje veikia 24 jaunimo mokyklos. Mokyklų pagrindinis tikslas – nepritapusiems paaugliams ir jaunuoliams padėti grįžti į mokyklą, pažinti save, mokytis spręsti problemas, ugdytis pasitikėjimą, ugdytis atsparumą neigiamai socialinės aplinkos įtakai, stiprinti mokymosi motyvaciją. Išklausėme LR švietimo ir mokslo viceministrėsGenoveitos Krasauskienės pranešimą.Savo patirtimi pasidalino pirmosios Vilniaus Jono Ivaškevičiaus jaunimo mokyklos direktorė Vijonė Strimaitienė ir Radviliškio jaunimo mokyklos direktorius Juozas Budrys. Jaunimo mokyklų psichologinių tyrimų analizę pristatė doc. Violeta Rimkevičienė, jaunimo mokyklų plėtros kontraversijas prof.habil. dr. Vilija Targamadzė. Konferencija vyko labai dalykiškai, įdomiai, buvo naudinga.