Lego robotika. Lego konstravimas „NXT", „EV3"

Rytis Kuncevičius, VDU informatikos fakulteto doktorantas, informatikos mokytojas metodininkas ir VDU II kurso studentas Benediktas Prekeris vedė pamokas, kuriose vaikams aiškino, kaip konstruojami ir ką gali atlikti lego robotai. Pamokos tikslas – sukonstruoti bazinio roboto NXT pirminį variantą Express Bot. Pirmiausia dėstytojai paaiškina, kaip suprasti brėžinius, kaip jungti detales, o paskui mokiniai komandomis konstruoja robotus. Įdomiausia, kad 5-6 klasių mokiniai robotukus surenka greičiau, negu vyresnieji. 10 klasės mokiniams sekėsi visai neblogai. Jie turėjo laiko ir pažaisti su jais, ir parungtyniauti, kurios komandos robotukas, valdomas per planšetinį kompiuterį, greičiausiai ir tiksliausiai įvažiuos į improvizuotą garažą. Nors tris komandas sudarė vien berniukai, nugalėjo mergaitės. Dėstytojas išreiškė viltį, kad ir Prienuose atsiras galimybė neformalaus ugdymo užsiėmimų metu mokytis konstruoti robotus ir visus besidominčius pasiūlė apsilankyti facebook puslapyje „Robotikos akademija"

Lietuvių kalba su interaktyviąja lenta pradinių klasių mokiniams

Dainora Kuliešienė tęsė darbą su interaktyviąja lenta, pristatydama jos galimybes pradinių klasių mokiniams ir mokytojoms. Pradinukai interaktyvios lentos pagalba skaitė pasaką, ieškojo įvairių kalbos dalių, dvibalsių, dvigarsių ir juos braukė lentoje specialiu pieštuku arba pirštu.

Kūno kultūra su Xbox

Aktų salė ir toliau liko vieta mokykloje, kur krypo daugelio vaikų žvilgsniai ne tik per pamokas , bet ir pertraukų metu. Pamokų metu vyresnieji mokiniai galėjo pajudėti žaisdami virtualų žaidimą ekrane, o per pertraukas ten rikiavosi jaunesnieji mokiniai, pamiršę visus savo neatidėliotinus reikalus.

Darbas su grafine planšete

Informatikos kabinete mokytoja R. Alaburdienė mokė pačius mažiausius dirbti su grafine planšete. O mažieji pasirodė labai gabūs: jie ne tik greitai perprato , kaip naudotis specialiu pieštuku, bet ir nuspalvino ne po vieną, o po kelis paveikslėlius.

Matematika pradinių klasių mokiniams

Mokytoja Kristina Kravčenko tęsė geometrinių figūrų pristatymą paradinių klasių mokiniams. Nors tema išliko ta pati, pamokos skyrėsi, nes tiek vaikų darbo tempas, tiek jų žinios ir gebėjimai skirtingose klasėse labai skiriasi. Vieni pirmokai spėjo tik nupiešti iš skirtingų figūrų sudarytus piešinius, kiti spėjo ir truputį pažaisti, susiskirstę komandomis pagal tai, kokią figūrą išsirinko. Na, o vyresnieji mokiniai ne tik greitai ir gerai atliko visas jiems parengtas užduotis, bet turėjo laiko ir pažaisti įvairius žaidimus.

Mokslo pasiekimų pristatymas mokytojams

Po 6 pamokų mokytojai rinkosi į aktų salę, kad patys, o ne per mokinių petį susipažintų su visomis mokiniams pristatytomis mokslo naujovėmis, išbandytų, kaip veikia viena ar kita programa. Visi projekte dalyvavę mokslininkai papasakojo, ką jie veikė su mokiniais, ir davė patarimų mokytojams, kaip jie geriau galėtų išnaudoti mokslo teikiamas galimybes savo pamokose. Visi norintys galėjo išbandyti Xbox įrenginį , sukonstruoti robotuką ir jį valdyti. Mokyklos direktorė I. Balčiukynienė padėkojo idėjų generatoriams „Prienų kompiuterių" atstovams Dariui ir Dainorai Kuliešams bei pavaduotojai Rasai Alaburdienei už mokiniams suteiktą galimybę praplėsti akiratį ir paskatinti vaikus labiau domėtis mokslu ir jo pasiekimais. Padėkos buvo įteiktos visiems projekte dalyvavusiems ir pamokas vedusiems mokslininkams.