Spausdinti

Naujausių technologijų taikymas gyvosios gamtos tyrimuosekuriame-lietuvos-ateiti

PB250530Netradicinę mokslo savaitę pradėjo biomedicinos mokslų daktaras Žydrūnas Preikša iš Aleksandro Stulginskio universiteto. Jis įvairaus amžiaus mokinių grupėms vedė pamoką apie naujausių technologijų taikymą gyvosios gamtos tyrimuose. Mokiniai sužinojo, kaip naujausi mokslo pasiekimai taikomi stebint gyvūnus, norint juos geriau pažinti, išsiaiškinti jiems iškylančias grėsmes ir padėti išsaugoti nykstančias gyvūnų rūšis. Mokslininkas pristatė daugybę visokių dydžių prietaisų: kamerų, siųstuvų, radijo transmiterių, kurie yra tvirtinami gyvūnų buveinėse arba prie jų pačių, ir taip sudaromos sąlygos stebėti jų gyvenimą bei judėjimą; paaiškino, kokiu tikslu tai daroma ir savo pasakojimą iliustravo daugybe video įrašų.

Virtuali realybė. Kas tai?

PB250534Multimedijos laboratorijos vedėjas Egidijus Vaškevičius bandė mokiniams paaiškinti, kas tai yra virtuali realybė, kaip ji kuriama ir kur pritaikoma. Jis pristatė naujausius virtualiosios tikrovės kūrimo įrenginius, papasakojo apie jų galimybes, o įrenginį „Kinect", gebantį atpažinti ir užfiksuoti žmogaus kūno dalių judesius ir apkrovas ir projektuoti juos ekrane, pademonstravo. Mokslininkas parodė, kaip žmogus savo judesiais turėdamas tinkamą programinę įrangą gali valdyti muzikos garsus ir jų tempą. Mokiniai ne tik sužinojo daug informacijos apie naujausią programinę įrangą, bet ir išsiaiškino, kaip šie įrenginiai naudojami kuriant žaidimus, televizijos laidas, filmuojant ir kuriant specialiuosius efektus filmuose bei daugybę kitokių įdomių dalykų.

Kūno kultūra su Xbox

SAM 0810Smagiausiai laiką leido tie, kas kūno kultūros pamokų metu galėjo sportuoti ir judėti kartu su Dariumi Kulieša. Jis pristatė programinę įrangą, kurios pagalba, stebėdami vaizdą ekrane, mokiniai turi savo pačių judesiais valdyti plaukiantį plaustą ir rinkti taškus. Smagu buvo žiūrėti, kaip mokiniai įsijaučia, įsivaizduoja save sėdinčius plauste ir visaip bandančius paveikti plausto judėjimą – jie ir svyravo į visas puses, ir šokinėjo, ir rankomis mojavo.

Lietuvių kalba su interaktyvia lenta

PB250544Kol vieni sportavo ir linksminosi, kiti rimtai dirbo kartu su Dainora Kuliešiene ir ...interaktyvia lenta lietuvių kalbos pamokose. Dėstytoja parodė, kokios yra interaktyvios lentos panaudojimo galimybės lietuvių kalbos pamokose, kaip galima paįvairinti veiklas pamokose ir palengvinti mokinių gyvenimą. Vyresnieji mokiniai lygino įvairias kalbos dalis, bandė išsiaiškinti jų savybes, skirtumus ir vartojimo galimybes, o penktokai interaktyvios lentos pagalba kūrė pasaką arba tiesiog bandė išsiaiškinti, ką ir kaip galima ant jos užrašyti ar nupiešti.

Pamoka apie informacinių technologijų taikymą

SAM 081610 klasės mokiniai, ko gero, užsiėmė rimčiausia veikla: jie kartu su Barclays IT atstovais Dovile Obolinyte ir V. Narbutu kalbėjo apie informacinių technologijų panaudojimą realiame gyvenime renkantis specialybę ir planuojant savo karjerą. Jauni žmonės labai įtikinamai pasakojo apie tai, kad be informacinių technologijų šiandieninis modernus žmogus tiesiog negali išsiversti, tik ne kiekvienas gerai suvokia, ką gi veikia IT specialistai. Jie supažindino su IT specialisto, programuotojo, kompiuterinių tinklų inžinieriaus, projektų vadovo, paslaugų priežiūros analitiko bei paslaugų valdymo profesijomis, papasakojo apie savo karjeros kelią ir atsakė į mokiniams iškilusius klausimus.