P2031416Mes Evelina Balčiūnaitė, Odeta Slavinskaitė ir mokytoja Kristina Kravčenko 2017-02-03 dalyvavome respublikiniame „Darom“ akcijos Forume Vilniuje. 2017 metais „Darom“ akcija bus jau 10-oji. Ruošiamasi be tradicinio švarinimosi, organizuoti 1000 projektų, stengiantis įtraukti kuo daugiau žmonių. Į forumą atvyko 500 dalyvių: po tris iš Lietuvos seniūnijų,bendrojolavinimo mokyklų, nevyriausybinių organizacijų ir kita. I forumo dalis vyko LR vyriausybės Didžiojoje salėje. Sveikino LR ministras pirmininkas Saulius Skvernelis, kiti svečiai. Pristatytas 2017 metų „Darom“ planas ir 1000-čio projektų idėjos, galima tematika. Forumą vedė Roberta Ažukaitė-Zacharevičienė, buvusi mūsų mokyklos mokinė. Roberta viena iš pagrindinių akcijos „Darom“ vedlių, organizatorių ir kūrėjų. Mes džiaugiamės ir didžiuojamės jos ir visos „Darom“ komandos pasiekimais, sugebėjimu uždegti naujomis idėjomis ir suburti labai reikalingam gamtosaugos, savanorystės, pilietiškumo darbui daugybę žmonių. Išgirdome daug gerų idėjų, kuriomis pasidalinsime mokykloje, pasitarsime kokį projektą galėtume vykdyti mes , gal atsiras ir naujų pasiūlymų, tada registruosimės ir veiksime. II forumo dalis vyko seimo rūmuose Kovo 11-osios Akto salėje. Čia mus sveikino LR seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis, pasidalino mintimis apie „Darom“ akcijos svarbą ir didelę naudą visiems. Iš tribūnos dalinosi savo patirtimi forumo dalyviai, teikė pasiūlymus, kvietė į pagalbą miestiečius kaimuose ir sveikino idėją balandžio 22 dieną padaryti ne tik visuotinio tvarkymosi diena, bet ir prasminga švente. Praleidome įdomiai, naudingai ir prasmingai dieną. Susipažinome su naujais aktyviais žmonėmis ir jų veikla. Manome, kad mes galėtume būti išradingi ir aktyvūs „Darom“ akcijos dalyviai.

IMG 4777Gruodžio 23 dieną „Revuonos“ pagrindinės mokyklos antrokai Prienų krašto muziejuje susėdo prie šv. Kūčių stalo. Edukacinę programą „Kūčių vakarienė“ vedė muziejaus vyr. fondų saugotoja Ernesta Juodsnukytė. Ji papasakojo vaikams apie Kūčių vakarienės papročius ir tradicijas.
Šv. Kūčių vakarą nuo seno daug reikšmės skiriama maistui ir įvairiems ritualams. Prieš sėdant prie Kūčių stalo, reikia išsimaudyti, būti švariems ir siela, ir kūnu. Prie Kūčių stalo sėdama danguje pasirodžius Vakarinei žvaigždei (apie 18–19 val.). Kūčių vakarienė prasideda kalėdaičio, simbolizuojančio santarvę, dalijimusi. Po paplotėlio valgomas obuolys, kuris simbolizuoja Rojaus medį, Adomo ir Ievos išvarymą iš Rojaus. Kiekvienam vaikas, kad būtų sveikas ir stiprus, suvalgė po vieną mokytojos padalintą obuolio skiltelę. Po šio ritualo vaikai skanavo virtas bulves su sėmenų druskele. Vėliau vaišinosi silke ir žuvimi. Patiekalai iš silkės ir žuvies priminė apaštalus, kurie buvo žvejai. Mokiniai galėjo paragauti ir kitus tradicinius Kūčių stalo patiekalus: kviečių mišinį, medų, spanguoles, burokėlių mišrainę, spanguolių kisielių. Kiekvienas patiekalas turi simbolinę reikšmę. Na, o pats svarbiausias šventės akcentas yra kūčiukai, senolių vadinami vėlių duonele, ir aguonpienis. Jų paskanavę, pradinukai klausėsi pasakojimų apie Kūčių vakaro burtus.

IMG 0262[1]Prienų „Revuonos“ mokyklos 8 klasės mokiniai Simas Ferevičius ir Matas Valkauskas, kartu su mokytojomis Aušra Deltuviene ir Zita Ferevičiene, dalyvavo perdirbto meno festivalyje „Vilnius Recyced Art Festival“ dekoravimo konkurse. Konkurso tikslas – paskatinti mokyklas kalėdinei puošybai panaudoti antrines žaliavas ar jau nebenaudojamus daiktus ir pakeičiant jų pirminę paskirtį, sukurti netikėtus kalėdinius kūrinius. Mokiniai pagamino kalėdinę eglutę, kuri papuošė mokyklos mokytojų kambarį. Eglutė buvo pagaminta iš polikorbinato plokštės, vielos, įvairių mechanizmų detalių, siūlų .
Kalėdinių dekoracijų konkurso dalyviai, gruodžio 15 d. dalyvavo baigiamąjame festivalio renginyje Lietuvos vaikų ir jaunimo centre. Festivalio metu profesionalūs menininkai vedė moksleiviams kūrybines dirbtuves, kuriose iš senų, jau praradusių savo tikrąją paskirtį daiktų sukūrė įvairius darbelius. Nebenaudojami trikotažiniai marškinėliai virto pirkinių krepšiais, tualetinio popieriaus ritinėliai – Kalėdinėmis puošmenomis, audinio atraižos, dekoruotos sagutėmis ir karoliukais, virto eglučių girliandomis, dekoruotais veidrodžiais, vielutės ir virvelės virto žmogučiais ir raktų pakabukais.

P 20161208 115754Ko reikia vaikui, kad mokytis jam būtų įdomu, kad jis būtų motyvuotas, pažintų realų pasaulį tirdamas jį natūralioje aplinkoje, ugdytųsi gebėjimus, reikalingus ateičiai? Klausimai, kurie skatina mokytojus ieškoti būdų, kaip organizuoti ugdymą šiuolaikiniams vaikams. Viena iš galimybių – integruotas ugdymo organizavimas. Integracijos privalumas – temos plėtojimas per įvairias pamokas vis kitu aspektu. Mokytojos pastebėjo, kad teminė integracija, užduočių įvairovė ne tik mokomosios medžiagos platumas, bet ir gylis stiprina mokinių motyvaciją, skatina bendradarbiavimą, kūrybiškumą, palengvina informacijos įsiminimą, ugdo kritinį mąstymą. Mokiniai, išsamiau nagrinėdami tą pačią temą per kitų dalykų pamokas, pažvelgia į ją naujai. Kiekvieno mokytojo tikslas – mokymąsi padaryti įdomų, aktualų, reikšmingą.

PB110955Kiekvieno iš mūsų šiukšlių dėžėje galime rasti daiktų, kurie dar galėtų mums praversti. Apie pusė išmetamų daiktų mes galėtume panaudoti dar kartą. O kodėl turėtume? Daug geriau naudoti naujus daiktus?
Jau darželinukas žino, kad taip prisidedame prie gamtos saugojimo. Galime mokytis ne tik rūšiuoti, bet ir atgaivinti namuose užsilikusius daiktus, antrą kartą juos panaudoti ir prikelti naujam gyvenimui. Antram gyvenimui galime prikelti popierių, kiaušinių dėklus, pieno, sulčių kartoninius pakelius, laikraščius ir žurnalus, popierinius bei plastikinius maišelius, jogurto, margarino, grietinės indelius, plastikinius ir stiklinius butelius, sagas... Sąrašą galima tęsti be galo. Svarbiausia suprasti, jog tokiu būdu mes taupysime ne tik žemės išteklius, bet ir savo pinigus.