P 20161208 115754Ko reikia vaikui, kad mokytis jam būtų įdomu, kad jis būtų motyvuotas, pažintų realų pasaulį tirdamas jį natūralioje aplinkoje, ugdytųsi gebėjimus, reikalingus ateičiai? Klausimai, kurie skatina mokytojus ieškoti būdų, kaip organizuoti ugdymą šiuolaikiniams vaikams. Viena iš galimybių – integruotas ugdymo organizavimas. Integracijos privalumas – temos plėtojimas per įvairias pamokas vis kitu aspektu. Mokytojos pastebėjo, kad teminė integracija, užduočių įvairovė ne tik mokomosios medžiagos platumas, bet ir gylis stiprina mokinių motyvaciją, skatina bendradarbiavimą, kūrybiškumą, palengvina informacijos įsiminimą, ugdo kritinį mąstymą. Mokiniai, išsamiau nagrinėdami tą pačią temą per kitų dalykų pamokas, pažvelgia į ją naujai. Kiekvieno mokytojo tikslas – mokymąsi padaryti įdomų, aktualų, reikšmingą.

Prienų "Revuonos" pagrindinėje mokykloje kiekvieną mėnesį vyksta įvairių dalykų integruotos pamokos. Lapkričio mėnesį vyko fizikos ir informacinių technologijų integruotos pamokos septintoje ir aštuntoje klasėje. Aštuntokai darė lankstinukus tema "Atliekos - globali problema". Mokiniai rinko informaciją apie atliekų rūšiavimą, jų perdibimą bei klimato kaitos priežastis ir pasekmes. Septintokai rašė referatus apie vandenį. Jie domėjosi, kokia vandens reikšmė gamtai, žmogui, kodėl ir kaip reikia taupyti vandenį. Naudodami mokinių darbus išleidome stendą "Vanduo – gyvybės šaltinis". Veiklos tikrai įvairiapusės, vaikai, naudodamiesi informacinių technologijų teikiamomis galimybėmis gilinosi į temą, mokėsi apibendrinti informaciją.
Integruotas mokymas išlaisvina mokinių bei mokytojo kūrybiškumą. Vaikai ne tik geriau išmoksta nagrinėjamą temą, bet ima domėtis ir kitomis, nori sužinoti daugiau. Tokiu būdu stiprėja ne tik mokinių, bet ir mokytojo motyvacija. Šiuolaikinis mokymas sunkiai įsivaizduojamas be sąsajų su realiu gyvenimu. Mokomasi to, kas mokiniui yra svarbu, įdomu, prasminga.

DSCF2033.JPG DSCF2034.JPG P_20161208_115754.jpg P_20161208_115841.jpg