Šių metų spalio 6-10 dienomis mes, Prienų „Revuonos“ pagrindinės mokyklos mokytojos Edita Ramanauskienė ir Ramunė Batutienė dalyvavome stažuotėje Suomijoje pagal projektą „Alternatyvusis ugdymas“. Susipažinome su Suomijos švietimo sistema, pagalba mokytojui Suomijoje, mokymo formomis ir būdais, padedančiais mokiniams įgyti pagrindinį išsilavinimą.

Suomijoje mokytojai yra laisvi planuoti pamokas, rinktis mokymo metodus, pamokų trukmę ir pertraukas. Ugdymo procesas vyksta nedidelėse klasėse, jose vyrauja puiki atmosfera, mokiniai su mokytojais bendrauja betrapiškai. Aplinkoje atsispindi vaikų kultūra, sienos dekoruojamos mokinių darbais Suomijoje daug dėmesio skiriama mokyklų estetiškai aplinkai, nes ji formuoja vaikų estetinį skonį ir motyvuoja juos mokytis. Mokykla Suomijoje primena namus, mokiniai skatinami kalbėti tyliau, elgtis ramiau ir įdėmiai klausytis. Visose klasėse yra interaktyvios lentos, visi mokiniai aprūpinti kompiuteriais. Įvairiose pamokose vaikams gavus savarankiškas užduotis darbas aptariamas su vaikais, o po to jie dirba individualiai. Mokiniai dažnai gauna grįžtamąjį ryšį. Mokytojai, siekdami paskatinti mokinius akcentuoja, ką jiems pasisekė padaryti sėkmingai. Didelis dėmesys integruotose pamokose skiriamas komunikacinių gebėjimų, pagarbos vienas kitam ir kitoms žmonių kultūroms ugdymui, gebėjimui argumentuoti savo nuomonę ir išklausyti kitus.

Stažuotės Suomijoje metu dalyvavome susitikimuose su Suomijos Nacionaliniės Švietimo Tarybos (Finnish Nacional Board of Education) atstovu Mr.Leo Pahkin, išklausėme jo pranešimus „Suomijos švietimo sistema nacionaliniu lygmeniu“ ir „Švietimo reforma Suomijoje“. Taip pat aplankėme šešias mokyklas: Askolan pagrindinę mokyklą, Vakkola; Askola Institute, Monninkyla; Karkuvuori mokyklą, Kotka; Kotkansaari mokyklą, Kotka; Sotungi mokyklą, Vantaa; Hakunila mokyklą, Vanttaa.

Pirmąją stažuotės dieną aplankėme nedideles mokyklėles Vakkolos mieste, pavadinimu ,,Askolan”ir „Askola Institute“ . Tai pagrindinės mokyklos. Vaikai mokyklose jaučiasi labai laisvai, po mokyklą vaikšto tik su kojinėmis, be batų. Daugumoje pamokų naudojami kompiuteriai, labai daug dirba savarankiškai, mokytojas yra daugiau padėjėjas nei žinių perteikėjas.

Antrąją dieną lankėmės aukštesniose vidurinėse mokyklose Helsinkio priemiestyje Kotka ,, Karkuvuori“ ir „Kotkansaari“, kuriose mokosi 16-19 metų moksleiviai. Tai gražios ir didelės mokyklos. Mokiniai patys pasirenka tvarkaraštį ir dalykus, kurių jiems reikės ateityje. Privaloma išklausyti 75 kreditus. Baigę mokslo metus, mokiniai laiko baigiamuosius egzaminus, kurie yra labai svarbūs, suteikiantys galimybę stoti į universitetus. Kiekvienas mokinys privalo laikyti mažiausiai 4 egzaminus. Pamokų metu visose klasėse naudojamos išmaniosios lentos.

Paskutiniąją dieną buvome Vantos miesto mokyklose, pavadinimu ,,Sotungi“ ir „Hakunila“. Mokiniai bendravo su atvykusiais mokytojai iš Lietuvos anglų kalba nors gimtoji kalba suomių, mielai aprodė mokyklą, pasakojo apie savo mokymąsi.

Grįžome pilnos gerų idėjų ir gražių įspūdžių.