Spausdinti

10881442 10204156086715056 1166984565 nDalijimasis gerąja patirtimi tarp mokyklų yra bene naudingiausia pedagoginio bendradarbiavimo forma. Mokytojai gali pasižiūrėti, kaip dirba kolegos, įsivertinti save, užduoti tikslingus klausimus ir koreguoti savo veiklą tinkama kryptimi.
Gruodžio 10 d. septynios „Revuonos" pagrindinės mokyklos mokytojos (direktorė Ilona Balčiukynienė, direktorės pavaduotojos ugdymui Kristina Belenavičienė ir Dalia Skučienė, logopedės Zita Linkevičienė ir Laimutė Pabarčienė, specialiojo ugdymo skyriaus mokytojos: Ona Končienė, Romutė Stonkuvienė, Ramunė Kavaliauskienė) vyko į Vilniaus „Vilties" specialiąją mokyklą – daugiafunkcinį centrą. Išvyką organizavo Prienų pedagoginė psichologinė tarnyba ir Prienų švietimo centras.

„Vilties" daugiafunkcinis centras – specialioji mokykla yra skirtas labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Centre mokosi mokiniai, truintys intelekto sutrikimą, autizmo spektro sutrikimų, kompleksinių negalių. Visiems vaikams sudaromos individualios ugdymo programos atsižvelgiant į kiekvieno gebėjimus ir galias, specialiuosius ugdymosi poreikius ir vaiko sveikatos būklę . Ugdomi 69 mokiniai. Centre veikia Dienos socialinės globos skyrius, skirtas sunkią negalią turintiems suaugusiems asmenims po 21 metų. Programoje užimti 17 jaunų žmonių 10-12 val 5d.d.savaitėje.
„Vilties" mokykloje Prienų delegaciją šiltai sutiko direktorė Augienė Viliūnienė su savo darbuotojomis. Mokytojos dalijosi patirtimi vesdamos seminarą „Vaikų, turinčių autizmo spektro sutikimų ir kompleksinių negalių, ugdymo metodikos Vilniaus „Vilties" specialiojoje mokykloje – daugiafunkciniame centre. Seminare išklausėme pranešimus: "TEACCH programos specifiškumas", „ABBA" metodikos elementų taikymas", „Komunikaciniai paveikslėliai (simboliai) programinė įranga", „Darbo metodai su autizmo sutrikimo spektro turinčiais mokiniais". „Vilties" centro mokytojos labai nuoširdžiai dalijosi patirtimi: rodė filmuotą medžiagą, demonstravo darbo priemones (komunikatorius), mokė sudaryti individualizuotas programas, aiškino, kaip teisingai pagaminti vaikų dienotvarkes, naudojant alternatyviosios komunikacijos priemones.
Vėliau direktorė pavietė pasivaikščioti po mokyklą. Mokykloje įrengti pandusai, mobilūs keltuvai suteikia kiekvienam mokiniui galimybę „išeiti iš savo klasės" ir dalyvauti naujai įrengtų kabinetų erdvėje organizuojamoje veikloje. Tokiu būdu vaikai geriau pažįsta mokyklos aplinką, mokosi „veikti, kurti" kitoje, jiems mažiau žinomoje aplinkoje.
Didelį įspūdį padarė puikiai įrengta sporto salė, kuri pritaikyta įvairių poreikių turintiems mokiniams. Salėje gausu inventoriaus ir kompensacinės technikos.
Mokykloje įrengta bendroji erdvė – holas, yra dorinio ugdymo bendrųjų veiklų, renginių, pramogų vieta, vieta, kurioje mokyklos mokiniai ir socialinio skyriaus lankytojai kiekvieną dieną gali ne tik kartu pabūti, bet ir pasidalinti savo džiaugsmais, o kartais ir nesėkmėmis.
Apžiūrinėdami mokyklą, užėjome ir į mokomuosius kabinetus, apžiūrėjome mokinių darbo vietas. Įspūdį padarė priemonių gausa, struktūruotos erdvės, individualios darbo vietos autizmo spektro sutrikimo turintiems mokiniams. Kabinetuose gausu alternayviosios komunikacijos simbolių: sudarytos dienotvarkės, simboliais pažymėti įvairūs daiktai ir erdvės.
Po mokyklos apžvalgos vyko dienos refleksija, kur prienietės mokytojos pasidžiaugė įgiję praktinių žinių apie darbo su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių metodikas, jų pritaikymą, naudą. Išsiskirdamos dviejų mokyklų mokytojos prižadėjo tęsti pradėtą bendradarbiavimą ir kitą kartą susitikti Prienuose.

10867036_10204156087155067_160571096_n.jpg 10881442_10204156086715056_1166984565_n.jpg 10881449_10204156087435074_794037115_n.jpg 10884981_10204156086795058_632674222_n.jpg 10887704_10204156086915061_1559355863_n.jpg